Skip to main content

A Maty-éri pálya szebb lesz, mint valahaHajrájához érkezik az a 360 millió forintos beruházás, amelynek keretében a Szeged Maty-éri nemzetközi kajak-kenu, illetve evezős versenypálya nem csak felújító-karbantartó munkálatokon, hanem bővítésen is átesik. Dávid Imre (képünkön), a Magyar Evezős Szövetség (MESZ) elnöke a bejárás tapasztalatait összegezte a Sportfórum számára.     – Sokan nem tudják, hogy egy „szimpla” feltöltés – amikor a vízszintet a veszteség kiegyenlítésére felemelik – is komoly pénzbe kerül. Legutóbb 60 centimétert kellett rátölteni, s ennek a munkálatai tizenként millió forintot vittek el. Most – elsősorban a jövő évben, Szegeden megrendezésre kerülő Egyetemi és Főiskolai Világbajnokság versenyeire való tekintettel – sikerült megkapni a nagygenerálhoz szükséges 360 millió forintot.      – Melyek e leglényegesebb változtatások, illetve történések a Maty-éri pályán?     – Az evezős világverseny rendezésének alapfeltétele, hogy legalább nyolcpályás helyszín álljon rendelkezésre. Az egységnyi szélességet a FISA (Nemzetközi Evezős Szövetség) által minimumként elfogadott 12,5 méterre csökkentették a jelenlegi 13,5 méter helyett. Teljes felújításnak vetik alá az „Albano” bólyarendszert, amely ezután egy nap alatt képes lesz átállni a kajakozók pályabeosztásáról az evezősökére és vissza. Új, világszínvonalú pontonrendszert vásároltak, az összes, szükséges kábelezést elvégezték, így a tévéközvetítések is biztonságosak lesznek. A medret a szabály előírta, három méter mélyre gyalulták, a partvonalakat pedig jelentősen megerősítették, így azokkal hosszú évekig nem kell majd foglalkozni.     – A FISA mikor látta utoljára a pályát?     – 2008-ban tartottak helyszíni szemlét, amelynek tapasztalatait és az azokból adódó követelményeket a kivitelezőknek be kell tartaniuk. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a MESZ – miként korábban, úgy jelenleg is – a Magyar Kajak Kenu Szövetséggel teljes egyetértésben dolgozik.     – Melyek a nagy beruházás hátralévő állomásai?     – A munkálatok befejezését március végére igérik, ezt követően három hét alatt megtörténik a meder feltöltése is. Sietni kell, mert április végén a versenynaptárban már kajak-kenu verseny szerepel, egy héttel később pedig a MESZ rendezi a hagyományos Simády Béla Nemzetközi Evezős Versenyét.     – A szigorú FISA igényeket is kielégítő pályától az evezősök vezérkara mit vár?     – Először is a Fóiskolás Vb 2010-es, sikeres megrendezését. Egy pozitívan minősített bemutatkozás azután előfutára lehet egy U23-as, majd egy felnőtt Európa-bajnokságnak, évek múlva pedig talán egy Világ Kupa-forduló Magyarországnak való odaítélésére is sor kerülhet.Forrás: JochaPress A pályáról készült képek megtekinthetők a galériában (JochaPress).